Exponate de maximafilie

joi, 1 octombrie 2015

Plicuri circulate (1)

O parte destul de mare din ilustratele maxime pe care le-am realizat sunt obliterate cu ştampile de zi ale unor unităţi poştale din ţară. Numai procedând astfel am putut obţine concordanţa de loc, uneori şi pe cea de timp, pentru situaţiile, destul de numeroase de altfel, când nu au existat ştampile ocazionale acceptabile. În aceste condiţii, am colecţionat şi multe plicuri în care mi s-au (re)trimis ilustratele ştampilate.
În text am folosit următoarele prescurtări:
- OF pentru Oficiu Poştal;
- GH pentru Ghişeu Poştal;

1. Plecare: Tuzla (CT), OF, 19.12.11.; Sosire: Bucureşti, OF15, 21.12.11.
Trimitere recomandată.


2. Plecare: Biertan (SB), GH, 21.12.11,: Sosire: Bucureşti, OF15, 23.12.11.
Plicul a fost francat pentru a fi trimis recomandat, dar a circulat ca scrisoare simplă şi a ajuns la destinaţie în două zile, la fel ca una recomandată. Dar oficianta a fost "corectă" şi a obliterat doar marca poştală de 1 leu. Din greşeală însă, pentru că şi pe ilustrata pe care am trimis-o în acest plic ştampila ocazională a fost aplicată lângă marca poştală, aşa cum o vedem şi pe imaginea de mai jos!! Bineînţeles că am fost extrem de dezamăgit, dar asemenea situaţii fac parte din riscurile asumate atunci când apelăm la serviciile diverselor unităţi poştale.


3. Plecare: Gemenele (BR), GH, 17.06.13,; Sosire: Bucureşti, OF 15, 20.06.13.
Trimitere recomandată.


4. Plecare: Râu de Mori (HD), OF, 28.06.13.; Sosire: Bucureşti, OF15, 01.07.13.
Trimitere recomandată.


5. Un alt plic expediat recomandat de la  Râu de Mori (HD) la 06.11.14. La acea dată Oficiul Poştal de la Râu de Mori se transformase, ca urmare a aşa zisei reforme a Poştei Române, în Ghişeu Poştal, dar ştampila de zi nu fusese schimbată. De fapt, nu sunt sigur că până acum a fost confecţionată o altă ştampilă.



Să auzim de bine!
AlexM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu